Bli scout i Björkekärr Scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och påverkar vad vi ska hitta på.

Vi blir fler och fler scouter i Björkekärr scoutkår och vi har flera nya på kö. Men vi behöver bli fler ledare för att kunna ta emot alla samt ha en bra verksamhet. Det spelar ingen roll om du varit ledare tidigare eller är helt ny, alla är välkomna!
Du får möjligheten att träffa härliga barn varje vecka, vara med och påverka andra och ha roligt! Är du sugen? Eller känner du någon som du tror skulle passa? Hör av er!

Dagens medlemsantal i Björkekärr scoutkår är ca: 190 st. Just nu har vi kö. För att ställa sig i kö till spårarscouterna kan man göra det först vårterminen innan man börjar 2:an. Söker du mer information kring medlemsregistrering kan du kontakta Therese Fränbergtherese.franberg@bjorkekarrscoutkar.se.

Vem kan bli medlem?

I scouterna är alla välkomna, stora som små.
I scouterna är man uppdelad i olika avdelningar, Spårare, Upptäckare, Äventyrare och Utmanare. nedan ser du vilka årskullar som ingår i vilken avdelning.
Spårare: årskurs 2-3
Upptäckare: årskurs 4-5
Äventyrare: årskurs 6- 8
Uppmanare: årskurs 9 – 18 år
Vill man bli ledare är man mer än välkommen att kontakta någon utav ledarna på avdelningsmötena för mer information. Det kanske är så att man bara vill vara med ibland och det skulle vara toppen.

Vad kostar det?

Avgiften för att vara med i Scouterna är 700 kr/ år. Man får inbetalningskort på posten och den skickas ut 1 gång per termin, alltså 350 kr per gång. Du har möjlighet att prova på tre möten innan du bestämmer dig för att vara med.
För det får du gå på möten varje vecka, möjligheten att åka med på hajker och läger. Massvis med roliga upplevelser och goa kompisar!

Scoutskjortor/ halsdukar och andra scoutvaror

Scoutskjortor och andra scoutvaror kan ni beställa på www.scoutshop.se.
Skjortor går även att prova och inhandla på Göteborgs Scoutdistrikts kansli på Carlbergsgatan 1, 416 66 Göteborg. Telefon nr: 0731-403 110.

Halsdukar kan ni köpa i scoutstugan till en kostnad av 80 kr.

För att gå med i Björkekärr Scoutkår kan du göra en intresseanmälan som skickas direkt till vårt medlemsregister. Fyll i uppgifterna nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

Din webbläsare stödjer inte iframes, gå hit  för att registrera dig.